11 hónap

Ennyi idő telt el, mióta megkaptam a diagnózist. MOST : túl 6 kemoterápián, 25 sugár kezelésen, 2 műtéten megszámlálhatatlan tűszúráson , negatív PET CT-n és már jó pár fodrászaton :)))) és " ragyog a szívem, mint a nap... "

Ezt inkább annak írom aki még ezek előtt áll, hogy nem kell túlaggódni. Igen, kapjunk az elején egy kisebb sokkot (na jó, nagyot..), ha segít egyszer jól idd le magad, és aztán hajrá ! Hidd el, nem leszel egyedül ezzel az állapottal,hozzá teszem...sajnos. De hirtelen rengeteg ember áll majd melletted, aki mind segíteni akar. Az idő nagyon fontos tényező. Azonnal kézbe kell venni az ügyet. Sokak által gyilkosnak kiáltott kemoterápia nem is annyira vészes. Lesznek/lehetnek pokoli napok, de hidd el csak 1-2 , és kisüt  fejünk felett a NAP. Lesz olyan , mikor úgy érzed sosem leszel a régi, de hidd el, hogy IGEN ! Lesz olyan, mikor hirtelen elkap a félelem, a "mi lesz ha" érzés.....no ezt a lehető leghamarabb el kell hessegetni egy jól bevált módszerrel. NEM engedheted meg magadnak, hogy az elme játéka a gyógyulásod útjába álljon. Mint ahogy írtam ez olyan mint egy "vidámpark" amire a sors megváltotta a jegyünket. De ha már egyszer bent vagyunk legalább érezzük jól magunkat- amennyire csak lehet.

Minden fejben dől el , és ezt fogadd el attól, aki tényleg végigcsinálta. Nagyon sok sorstársat megismertem és hasonló hozzáállással játszi könnyedséggel vették az akadályokat, beleértve a  kemót is. Ha nem kezeled magad betegnek, nem is leszel az. Körülöttem sokan most tudták meg hogy miben voltam ,mikor végére már kicsit megunt galambfészkem otthon hagytam és megjelentem frissen kinőtt pár centis hajammal. Azt hitték, hogy csak levágattam . Addig meg mindenki dícsérte a frizkóm.. :-)

Az élet túl rövid ahhoz, hogy sajnáltassuk magunkat és mély depresszióba essünk amiből 3-szor annyi idő kikeveredni ,mint egy ilyen állapotból. Nem kell sokat olvasni a témáról, ahány ember annyi kór, annyi gyógyulási esély. Egy negatív történet fényévekre visszavetheti a tested-lelked gyógyulását. Csináld mindig azt amiben örömed leled, keresd mindenben a boldogságod, nevess sokat , kirándulj . Nekem sokat segített ez a blog, mert többszörösét kaptam vissza Tőletek, mint amit adhattam vele. Ha szeretnéd írd ki magadból TE is !

Ahogy férj "uram" :)  szokta mondani, mindig csak egy lépést kell megtenni, és mindig csak arra kell gondolni. a következő, majd a következő, és a következő.....lépésre. Aki nagyot akar ugrani nagyot is eshet.. És a végén testileg-lelkileg megerősödve sok-sok új ismerőssel, baráttal, tapasztalattal gazdagodva hagyjuk magunk mögött a nekünk írt " vidámparkot " . Sok jó ember van körülötted, csak légy befogadó.

Rám bizton számíthatsz , ha szükség lenne rá......bár kívánom ne legyen. De ha még is hasonlót dob a gép és kell , bármikor.....